Moderator mistaker Posted November 30, 2021 Moderator #1 Posted November 30, 2021 Witajcie 🙂 Wielokrotnie widzę na czacie, że zrozumienie systemu uczciwości kasyna jest dla was problematyczne. Kilka miesięcy temu napisałem post o zasadach działania tego systemu w grach Stake Originals. Czas na polskie tłumaczenie. Mam nadzieję, że poniższy tekst da Wam lepsze zrozumienie systemu zdarzeń losowych na Stake. Zaznaczę jednak, że poniższe wyjaśnieni odnosi się tylko do gier Stake Originals i nie ma zastosowania do slotów/gier firm trzecich. Zrobimy prostą kalkulację wyników. Użyjemy do tego kalkulatora Google (może to być również zwykły kalkulator) oraz konwertera HEX do DEC. RNG w grach Stake Originals działa w prosty sposób. Kiedy zaczynasz grę ustalasz CLIENT SEED. Stake daje SERVER SEED (w formie "zaszyfrowanej"). Trzeci element to NONCE - czy w skrócie kolejny numer zakładu na danej parze SEED'ów (clien seed i server seed razem to para seed'ów). Te trzy elementy RAZEM dają podstawę do obliczenia wyniku. Postarajmy się to zdekonstruować. Aby to zrobić musimy "odszyfrować" SERVER SEED. Można to zrobić po zmianie aktualnej pary seed'ów na nową. Użyjemy odszyfrowanego server seed'u i policzymy wynik. SERVER SEED – 691922054928c927be2cf70614e59b9d12fec05a8686396f008c8e0c4978b8ca CLIENT SEED – 111 NONCE – 1 GAME – LIMBO TERAZ KALKULATOR GOOGLA I RUSZAMY 🙂 SERVERSEED:CLIENSEED:NONCE musimy przekonwertować z systemu HEX na DEC (szesnastkowy na dziesiętny). CASINO SEEDS TO BYTES : w tej sekcji widzicie wynik tej konwersji. W przypadku gry Limbo do zdarzenia generującego wynik, jest brane pod uwagę tylko 8 pierwszych par. W tym przypadku to 87, f4, e3, 30. Teraz użyjemy formuły Stake (jest podana na stronie) Konwertujemy system HEX do DEC 87 – 135 f4 - 244 e3 - 227 30 - 48 Teraz kalkulator google i wykonujemy działania 135 / (256 ^ 1) = 244 / (256 ^ 2) = 227 / (256 ^ 3) = 048 / (256 ^ 4) = 135 / (256 ^ 1) = 0.527343750000 244 / (256 ^ 2) = 0.003723144531 227 / (256 ^ 3) =0.000013530254 048 / (256 ^ 4) =0.000000011176 Dajemy wyniki i otrzymujemy 0.531080435961. Następnie działanie według podanego na stronie wzoru. 100000000 / (53108043 + 1) * (1 - 0.01) = 1.8641243876351385 WYNIK ZAKŁADU DLA GRACZA – 1.8641243876351385 WYNIK W FAKTYCZNYM ZAKŁADZIE WIDOCZNY NA STRONIE – 1.8641243876351385 MNOŻNIK W GRZE - x1,86 Identycznie można policzyć mnożniki/wyniki w każdej grze Stake Originals. Stake nie ma żadnej możliwości w jakikolwiek sposób zmanipulować tego wyniku. Matematyka nigdy nie kłamie. Czy Stake oszukuje? NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI!!! Zachęcam do dyskusji i zadawania pytań w komentarzach. Powodzenia 🙂 Oryginalny post (link poniżej). W komentarzach do tego postu znajdziecie potwierdzenie prawdziwości prze naszego naczelnego wodza 🙂 Damianek1234, spiman417 and Pawelos1 1 1 1
taktycznywojtek Posted December 1, 2021 #2 Posted December 1, 2021 to nie prawda na pewno sobie coś wymysliles :skem: spiman417 and mistaker 2
Moderator mistaker Posted December 2, 2021 Author Moderator #3 Posted December 2, 2021 9 hours ago, taktycznywojtek said: to nie prawda na pewno sobie coś wymysliles :skem: a co jest nie jest prawdą? 🙂 Damianek1234 and spiman417 1 1
Godiwwy Posted December 2, 2021 #4 Posted December 2, 2021 To na pewno jakaś teoria spiskowa 😂 spiman417 and mistaker 1 1
Moderator spiman417 Posted December 2, 2021 Moderator #5 Posted December 2, 2021 Skomplikowane ale do ogarniecia jest ten temat mistaker 1
taktycznywojtek Posted December 3, 2021 #6 Posted December 3, 2021 On 12/2/2021 at 6:39 AM, mistaker said: a co jest nie jest prawdą? 🙂 to był taki sarkazm, żarcik mistaker and spiman417 1 1
Dpro Posted December 4, 2021 #7 Posted December 4, 2021 Bardzo przydatna wiedza. 🤓 mistaker and spiman417 1 1
Sebelos Posted December 18, 2021 #8 Posted December 18, 2021 (edited) Macie może nr do Pitagorasa? Sam tego nie ogarnę… Oczywiście dziękujemy za tak cenne info Mista 💪🏼🔥 Edited December 24, 2021 by Sebelos mistaker 1
Moderator spiman417 Posted December 19, 2021 Moderator #9 Posted December 19, 2021 14 hours ago, Sebelos said: Macie może nr do Pitagorasa? Sam tego nie ogarnę… na starym telefonie ... Damianek1234 and mistaker 1 1
Damianek1234 Posted December 19, 2021 #10 Posted December 19, 2021 Super opisane modzie ☺️ spiman417 and mistaker 1 1
Saicam Posted December 24, 2021 #11 Posted December 24, 2021 Grubsza matematyka 😛 ale okej spiman417 and mistaker 1 1
steamingpolak Posted December 24, 2021 #12 Posted December 24, 2021 no Mistaker to jakis szalony matematyk xD spiman417 and mistaker 1 1
qazis Posted January 1, 2022 #13 Posted January 1, 2022 O kurczątko, dosyć skaplilowane ale spróbuję się w to zagłębić. Dzięki za informacje. mistaker and spiman417 1 1
TTevil Posted January 14, 2022 #14 Posted January 14, 2022 Rozjaśniło mi to trochę mechanikę. Dziękuje spiman417 and mistaker 1 1
dvdx1995 Posted January 3, 2023 #17 Posted January 3, 2023 ok @mistaker a jesteś mi w stanie wytłumaczyć zasade działania min i tego w jaki sposób generowana jest kolejność pól na ktorym wypadnie mina? bo z tego co widziałem to na stronie stake jest napisane że uzywają oni Fisher–Yates shuffle w przypadku aby zapobiec pojawianiu sie min na tych samych polach, ale przeciez nigdzie nie da sie zweryfikowac tego że ten algorytm który ma kasyno to jest na pewno Fisher–Yates shuffle i ze faktycznie liczby w nim wygenerowane były użyte do tego w którym miejscu dana mina była po kolei, bo ja tego nie rozumiem jak można na tej podstawie być pewnym że wszystko w tym wypadku było 100% wygenerowane losowo?
Moderator mistaker Posted January 3, 2023 Author Moderator #18 Posted January 3, 2023 https://stake.bet/provably-fair/conversions Myślę że tam jest dość klarownie opisane. 21 minutes ago, dvdx1995 said: ok @mistaker a jesteś mi w stanie wytłumaczyć zasade działania min i tego w jaki sposób generowana jest kolejność pól na ktorym wypadnie mina? bo z tego co widziałem to na stronie stake jest napisane że uzywają oni Fisher–Yates shuffle w przypadku aby zapobiec pojawianiu sie min na tych samych polach, ale przeciez nigdzie nie da sie zweryfikowac tego że ten algorytm który ma kasyno to jest na pewno Fisher–Yates shuffle i ze faktycznie liczby w nim wygenerowane były użyte do tego w którym miejscu dana mina była po kolei, bo ja tego nie rozumiem jak można na tej podstawie być pewnym że wszystko w tym wypadku było 100% wygenerowane losowo? Będą w 100% losowe, ponieważ pierwsza faza wybrania numerów w keno/ min w minach to losowy system wyboru oparty o tzw schemat "zgody" (czyli pary server/client seed/nonce/coursor), a potem stosowane jest "Fisher-Yates shuffle algorithm".
dvdx1995 Posted January 3, 2023 #19 Posted January 3, 2023 (edited) no tak zgadzam sie, ale weźmy przykład z losowego seeda i losowego server seeda Ma takie dane i teraz tak wylosowane zostały liczby Teraz pierwsza mina ma pole 1, druga pole 22 itd.. jak widać liczby się nie powtarzają. Natomiast przy wyliczaniu Bajty na liczby tam mam zupełnie inne wyniki Jak widać pierwsza liczba to 1 druga to 21 , trzecia to 16 czwarta to 15 . Skąd zatem wziął się wynik 1,22,17,16 jako pierwsze 4 pola w których wypadnie mina, bo tego nie pojmuje. jakie działanie jest tutaj wykonywane aby otrzymać te liczby dla przykładowo pierwszych 4 min? Edited January 3, 2023 by dvdx1995
Moderator mistaker Posted January 3, 2023 Author Moderator #20 Posted January 3, 2023 7 hours ago, dvdx1995 said: no tak zgadzam sie, ale weźmy przykład z losowego seeda i losowego server seeda Ma takie dane i teraz tak wylosowane zostały liczby Teraz pierwsza mina ma pole 1, druga pole 22 itd.. jak widać liczby się nie powtarzają. Natomiast przy wyliczaniu Bajty na liczby tam mam zupełnie inne wyniki Jak widać pierwsza liczba to 1 druga to 21 , trzecia to 16 czwarta to 15 . Skąd zatem wziął się wynik 1,22,17,16 jako pierwsze 4 pola w których wypadnie mina, bo tego nie pojmuje. jakie działanie jest tutaj wykonywane aby otrzymać te liczby dla przykładowo pierwszych 4 min? "The fisher-yates shuffle implementation is utilised to prevent duplicate possible hits being generated. Between 1 and 24 game event results are used, based on the settings chosen." To działa na takiej zasadzie: Jeżeli to połączysz razem to wynik się zgodzi .
dvdx1995 Posted January 5, 2023 #21 Posted January 5, 2023 (edited) faktycznie zgadza się wystarczy zastosować poniższy wzór function fisherYatesShuffle(array &$array) { $result = array(); $cells = array(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24); for ($i=0; $i< count($array) ; $i++) { $result[$i] = $cells[$array[$i]]; array_splice($cells, $array[$i], 1); } return $result; } Edited January 5, 2023 by dvdx1995 mistaker, masa149633 and spiderpajak 2 1
kila84 Posted May 23, 2024 #22 Posted May 23, 2024 Probably fair bez nadzoru moze być manipulowane po stronie serwera
Moderator mistaker Posted May 23, 2024 Author Moderator #23 Posted May 23, 2024 4 minutes ago, kila84 said: Probably fair bez nadzoru moze być manipulowane po stronie serwera Nie może, dlatego że podajesz własny seed i wtedy jest tworzony hash. Dodatkowo "nonce" zabezpiecza użytkownika przed manipulacją seed po stronie kasyna.
Featured Comment
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now